Головна | Про управління | Повідомлення | Новини |
У сфері здійснення викидів забруднюючих речовин зі стаціонарних джерел
У разі здійснення викидів забруднюючих речовин зі стаціонарних джерел (паливовикористовуюче обладнання) юридичній особі необхідно отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, який видається суб’єкту господарювання згідно з Порядком проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 №302.
Інформацію щодо дозволів розміщено за посиланням
У сфері поводження з твердими побутовими відходами
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про відходи» органи місцевого самоврядування забезпечують:
організацію збирання і видалення побутових відходів у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігону для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
вирішення питання щодо розміщення на своїй території об’єктів поводження з відходами;
здійснюють контроль за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами;
ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів та ін
Рекомендації ОТГ:
1. Визначити організацію, підприємство що буде обслуговувати звалище твердих побутових відходів (далі-ТПВ).
2. На конкурсних засадах визначити виконавця послуг зі збирання та вивезення ТПВ на звалище спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.
3. Розробити схеми санітарної очистки населених пунктів з облаштуванням контейнерних майданчиків для роздільного збирання і зберігання побутових відходів, урн для побутових відходів, інших об’єктів благоустрою.
4. Вирішити питання щодо відведення земельної ділянки під сміттєзвалище і розробити проект землеустрою.
Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Проект землеустрою розробляється ліцензованою проектною організацією і включає погодження:
по санітарно захисних зонах – районних СЕС (відповідно до ДБН В.2.4.-2-2005 «Полігони твердих побутових відходів» визначені межі санітарно-захисних зон, зокрема: 500 м - від житлової та громадської забудови, 200 м- від с/г угідь і від автомобільних та залізничних шляхів, 50м –від межі лісу і лісопосадки);
по підземних горизонтах і фільтраційних явищах –Державної геологічної служби;
по дотриманню вимог Водного кодексу щодо СЗЗ поверхневих водойм – спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища.
Документи , що посвідчують право на земельну ділянку:
державний акт на землю;
державний акт на постійне користування земельною ділянкою;
договір оренди.
5. Розробити та затвердити паспорт місця видалення відходів відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.1999 № 1216 «Про затвердження Порядку ведення реєстру місць видалення відходів» та Інструкції про зміст і складання паспорта місць видалення відходів , затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України» від 14.01.1999 № 12, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 03.02.1999, з яким можна ознайомитись за посиланням http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0060-99
Згідно зі ст. 32 Закону України «Про відходи» з 01 січня 2018 року захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів забороняється.
Вимоги щодо поводження з побутовими відходами встановлені у ст.35-1 цього закону
У разі необхідності інформацію стосовно наявності місць видалення відходів, пунктів прийому вторинної сировини та підприємств, що мають ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з відходами можливо отримати у вільному доступі на сервісі «Інтерактивна мапа» Міністерства екології та природних ресурсів України (https://ecomapa.gov.ua).
У сфері використання земель водного фонду, прибережних захисних смуг та водоохоронних зон
Режим використання земель водного фонду, згідно зі ст. ст. 85-93 Водного кодексу України та ст. ст. 60-64 Земельного кодексу України, залежить від виду земель (землі водоохоронної зони, прибережної захисної смуги, санітарної зони, смуги відводу) і включає ряд обмежень.
З метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:
для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів - 25 метрів;
для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів;
для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.
Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту.
У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.
Прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою.
Проекти землеустрою щодо встановлення меж прибережних захисних смуг (з установленою в них пляжною зоною) розробляються в порядку, передбаченому законом.
У сфері розвитку природно-заповідного фонду
Згідно з Законом України «Про природно-заповідний фонд України» на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних комплексів та об'єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.
Території та об'єкти природно-заповідного фонду з додержанням вимог, встановлених цим Законом та іншими актами законодавства України, можуть використовуватися:
природоохоронних цілях;
у науково-дослідних цілях;
в оздоровчих та інших рекреаційних цілях;
в освітньо-виховних цілях;
для потреб моніторингу навколишнього природного середовища.
Використання водних ресурсів.
Розробка та затвердження технологічних нормативів використання питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення.
У разі дії в межах ОТГ комунального підприємства, яке здійснює послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення, згідно зі ст. 40 Водного кодексу України, необхідне визначення об’ємів втрат і витрат води, що відбуваються під час надання зазначених вище послуг.
Методика розрахунку технологічних нормативів наведена у наказі:
Мінрегіону України від 25.06.2014 № 179 зареєстрованого в Мін’юсті України від 03.09.2014 за № 1062/25839 «Про затвердження Порядку розроблення та затвердження технологічних нормативів використання питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення»;
Мінрегіонбуду України від 25.06.2014 № 180 зареєстрованого в Мін’юсті України від 03.09.2014 за № 1063/25840 «Про затвердження Методики розрахунку втрат питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання»;
Мінрегіонбуду України від 25.06.2014 № 181 зареєстрованого в Мін’юсті України від 03.09.2014 за № 1064/25841 «Про затвердження Методики розрахунку технологічних витрат питної води підприємствами, які надають послуги з централізованого водопостачання та/або водовідведення».