Управління екології та природних ресурсів. Миколаївська область, Україна » Новини
Українська | Русский | English
Головна Про управління Повідомлення Новини

Новини

18 грудня 2018 року вводиться в дію Закон України

18/12/2017

З метою виконання міжнародних зобов’язань, з 18.12.2017 року вводиться в дію Закон України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі - Закон), згідно п.4 ст. 17 якого Закон України «Про екологічну експертизу» втрачає чинність.

Закон встановлює правові та організаційні засади оцінки впливу на довкілля (надалі – ОВД), спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно п. 2 ст. 9 Закону висновок з ОВД є обов’язковим для виконання та повинен враховуватися при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності.

Планована діяльність, що підлягає ОВД, визначена ст. 3 Закону та поділяється на І і ІІ категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний негативний вплив на довкілля. Для підприємств та суб’єктів господарювання, планова діяльність яких відноситься до І категорії процедуру ОВД здійснює уповноважений центральний орган (Мінприроди), для ІІ – уповноважений територіальний орган (спеціальний підрозділ обласної адміністрації з питань екології та природних ресурсів).

До найбільш поширених видів планованої діяльності та об’єктів І категорії, які можуть мати значний вплив на довкілля та для яких буде здійснюватися ОВД на території Миколаївській області, можна віднести:

1)будівництво: автомагістралей та автомобільних доріг першої категорії; магістральних залізничних ліній загального користування; гідротехнічних споруд морських та річкових портів, які можуть приймати судна тоннажністю понад 1350 тонн;

2)поводження з відходами: операції у сфері поводження з небезпечними відходами (зберігання, оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення); операції у сфері поводження з побутовими та іншими відходами (оброблення, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження і захоронення) обсягом 100 тонн на добу або більше;

3)установки для очищення стічних вод продуктивністю, що перевищує еквівалент чисельності населення в розмірі 150 тисяч осіб;

4)усі суцільні та поступові рубки головного користування та суцільні санітарні рубки на площі понад 1 гектар; усі суцільні санітарні рубки на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду.

До найбільш поширених видів планованої діяльності та об’єктів ІІ категорії – можна віднести:

1)зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення та особливо цінних земель

2)намив територій на землях водного фонду;

2)видобування та перероблення корисних копалин;

4)гідроелектростанції на річках незалежно від потужності;

5) вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше;

6) виробництво цементу або цементного клінкеру;

7) харчову промисловість: виробництво молочних продуктів в обсязі понад 20 тонн на добу; виробництво пива та солоду в обсязі понад 50 тонн на добу; цукрові заводи;

8) облаштування індустріальних парків;

9) будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення; будівництво кінотеатрів з більш як 6 екранами; будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць;

10) будівництво гребель та встановлення іншого обладнання для утримання або накопичення води на тривалі проміжки часу;

11) проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок;

12) будівництво гідротехнічних споруд морських і річкових портів;

13) проведення прибережних робіт з метою усунення ерозії та будівельних робіт на морі, які призводять до зміни морського узбережжя, зокрема будівництво основних гідротехнічних споруд, підводні звалища ґрунтів, а також інші роботи на морі, крім експлуатаційних днопоглиблювальних робіт;

14) утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів;

15) видобування піску і гравію, прокладання кабелів, трубопроводів та інших комунікацій на землях водного фонду.

Оцінка впливу на довкілля (ОВД) – це процедура, що передбачає:

1. Визначення суб’єктом господарювання необхідності проведення ОВД;

2. Подання уповноваженому органу повідомлення про планову діяльність:

2.1. Оприлюднення повідомлення про планову діяльність (3 робочі дні);

2.2. Забезпечення гласності повідомлення про планову діяльність (20 робочих днів);

3. Підготовка суб’єктом господарювання звіту з ОВД (термін залежить від суб’єкта господарювання та розробника);

4. Подання уповноваженому органу звіту з ОВД та оголошення про початок громадського обговорення:

4.1. Оприлюднення оголошення про початок громадського обговорення (3 робочі дні);

4.2. Проведення громадського обговорення з дотриманням процедури, визначеної Кабінетом Міністрів України (25-35 робочих днів);

4.3. Аналіз уповноваженим органом (спеціальні підрозділи обласної адміністрації з питань екології та природних ресурсів) інформації, наданої у звіті з ОВД, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, іншої інформації та підготовка висновку з ОВД (25 робочих днів);

При дотриманні процедури ОВД, терміни на збір інформації  та підготовку висновку з ОВД становлять 76-86 робочих днів. Додаткового часу потребує процедура підготовки звіту, яка залежить від суб’єкта господарювання.

Оцінці впливу на довкілля не підлягає планована діяльність, спрямована виключно на забезпечення оборони держави, ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, наслідків антитерористичної операції на території проведення антитерористичної операції на період її проведення.

Кабінет Міністрів України затверджує:

1. Порядок ведення Єдиного реєстру з ОВД;

2. Порядок проведення громадських слухань у процесі ОВД;

3. Порядок передачі документації для надання висновку з ОВД та порядок фінансування ОВД;

4. Критерії за якими визначається планова діяльність, яка не підлягає ОВД;

5. Механізм фінансування проведення ОВД.

Уповноважений центральний орган (Мінприроди) визначає: 

1. Вимоги до змісту та форми звіту про громадське обговорення;

2. Розробку Положення про експертну комісію з ОВД, кваліфікаційні вимоги до експертів та порядок ведення реєстру експертів з ОВД.

Відмінностями Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» в порівнянні із існуючим законодавством є:

1. Оцінка наслідків для довкілля і здоров’я людини та розробка заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу  на довкілля господарської діяльності, що планується;

2. Розширена роль громадськості та обов’язковість врахування результатів громадського обговорення;

3. Відкритість документації для бізнесу та громадськості на всіх етапах процедури ОВД, що зменшує корупційні фактори про прийнятті рішень;

4. Затверджений реєстр експертів, що можуть залучатися для ОВД

5. Чітка та прозора для інвестора процедура здійснення ОВД та отримання висновку ОВД;

6. Визначений Законом перелік видів діяльності, які вимагають здійснення ОВД;

7. Європейська модель ОВД, що забезпечує наближення до законодавства ЄС та виконання вимог міжнародних угод.

Всі новини →