Department of ecology and natural resources. Mykolaiv region, Ukraine » News
Homepage News Message About Department

News

Звіт Європейської агенції охорони довкілля підтверджує: електромобілі – кращі для клімату та якості повітря

05/02/2019

 

Згідно зі звітом  Європейської агенції охорони довкілля (далі - ЄАОД), що опубліковано 22.11.2018 акумулятори електромобілей виділяють менше парникових газів та забруднювачів повітря за весь експлуатаційний цикл, порівняно з бензиновими та дизельними автомобілями. Розрекламовані відновлювальні джерела енергії та безвідходна економіка, включаючи спільне використання транспортних засобів та розробленої продукції, що передбачає повторне використання та переробку – допоможуть збільшити переваги для переходу до електричних транспортних засобів.

Звіт ЄАОД «Експлуатаційний цикл електромобілей та перспективи безвідходної економіки» надає інформацію стосовно існуючих даних щодо впливу електромобілей на зміну клімату, якість повітря, шум та екосистеми, порівняний зі звичайними машинами.

Уже наразі за весь експлуатаційний цикл типовий електромобіль в Європі викидає менше парникових газів та забруднювачів повітря порівняно з бензиновим або дизельним еквівалентом. Викиди звичайно більші у фазі виробництва електромобілей, проте це компенсується низькими викидами за всю фазу використання.

Звіт підтверджує, що викиди парникових газів від електромобілей у розрізі сукупного нинішнього енергобалансу Євросоюзу та за весь експлуатаційний цикл транспортного засобу на 17-30% менші, порівняно з викидами від бензинових та дизельних автомобілів. Проте, по викидам вуглецю в розрізі сукупного нинішнього енергобалансу Євросоюзу є тенденція до зменшення, викиди за весь експлуатаційний цикл типового електричного транспортного засобу можуть бути скорочені до 73% до 2050 року.

Стосовно якості повітря у місцевому масштабі електромобілям також надають переваги щодо чистоти, головним чином через нульові викиди вихлопних газів на вуличному рівні. Проте навіть електромобілі викидають тверді речовини з доріг, шин та зношених гальм - нагадує звіт. Перехід до електричних транспортних засобів може також зменшити шумове забруднення, особливо у містах, де швидкості нижчі і рух часто зупиняється.

Результат порівняльного аналізу менш сприятливий для електромобілей, якщо звернути увагу на існуючий вплив у процесі їх виробництва на екосистеми та токсичність матеріалів, з яких їх збирають. Цей вплив здебільшого пов’язаний з видобуванням та переробкою міді, нікелю та необхідних сировинних матеріалів. У звіті зазначено, що цей вплив можна зменшити шляхом використання методу безвідходної економіки, який забезпечує повторне використання та переробку - особливо акумуляторів.

ЄАОД також опубліковано новий інформаційний бюлетень стосовно впливу транспорту на довкілля та клімат, в якому зазначено, що з 2014 року в Євросоюзі викиди парникового газу в секторі збільшуються. За попередніми оцінками 2017 року викиди від транспорту в Євросоюзі становитимуть на 28% більше рівнів 90-х років, що є показником того, що ситуація наразі складається не за планом для досягнення довготривалих кліматичних цілей.

Транспорт також продовжує бути значним джерелом забруднення повітря, особливо враховуючи викиди твердих частинок та діоксиду азоту, та найбільшим джерелом шумового забруднення довкілля в Європі – відмічено в інформаційному бюлетені.

Інші важливі висновки

Попередні дані показують, що середні викиди СО2  на одного пасажира нового автомобіля в Євросоюзі збільшилися на 0,4% 2017 року. Це вперше, коли середні викиди збільшилися з початку проведення моніторингу з 2010 року. Для порівняння середні показники викидів СО2 від нових легких комерційних транспортних засобів продовжують скорочуватися 2017 року, показуючи найбільше річне зменшення  (7,7г. СО2 /км) з 2012 року.

Кількість реєстрацій акумуляторів електромобілів збільшилася на 51% 2017 року, включаючи 0,6% всіх нових реєстрацій в Євросоюзі. Кількість реєстрацій гібридних електричних транспортних засобів збільшилася на 35%, з яких 0,8% - нові реєстрації.

2017 року бензинові автомобілі стали більш популярними (53% нових реєстрацій), ніж дизельні автомобілі (45%) вперше з початку проведення моніторингу.

 

Скорочення споживання масла у транспорті залишається проблемою та розповсюдження відновлювальних джерел енергії у секторі транспорту Євросоюзу набагато нижче 10% позначки, що встановлено як ціль , яка має бути досягнута до 2020 року, враховуючи лише ті види біопалива, що відповідають специфічному стійкому критерію. Таким чином, тільки дві країни – члени Євросоюзу (Австрія та Швеція) досягли 10% мети.

Всі новини →